wtorek, 3 września 2013

Andrychowianie, nie idźcie tą drogą!



Jak można się dowiedzieć z artykułu na jednym z lokalnych portali, grupa mieszkańców Andrychowa chce „wypędzić” Romów z miasta. My jako Ruchu Palikota, stanowczo protestujemy przeciwko tego typu zachowaniom. Ktoś już kiedyś chciał ludzi o innym kolorze skóry, religii, poglądach wypędzać i dzielić na lepszych i gorszych. Apelujemy do Andrychowian aby rozwiązywali swoje konflikty pokojowo, ponieważ tylko wtedy można dojść do porozumienia, które tak bardzo jest potrzebne w ich mieście. Przemoc nie jest, nie była i nigdy nie będzie rozwiązaniem w cywilizowanym kraju. A przemoc na tle rasowym, to nic innego jak faszyzm i nie może być w żadnym stopniu usprawiedliwiona!

Na koniec chciałbym ku przestrodze przypomnieć wiersz Martina Niemöllera, niemieckiego pastora, który napisał będąc w obozie w Dachau:

Kiedy przyszli...

Kiedy przyszli po Żydów, nie protestowałem.
Nie byłem przecież Żydem.
Kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem.
Nie byłem przecież komunistą.
Kiedy przyszli po socjaldemokratów, nie protestowałem.
Nie byłem przecież socjaldemokratą.
Kiedy przyszli po związkowców, nie protestowałem.
Nie byłem przecież związkowcem.
Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował.
Nikogo już nie było.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz